Een onbezorgde vakantie vraagt om een goede verzekering

europeescheverzekeringenVakantie is iets om naar uit te kijken, om van te genieten. Weg van de dagelijkse beslommeringen. Een goede reisverzekering mag daarbij niet ontbreken. BON travel werkt samen met de Europeesche Verzekeringen; al jaren de nummer één reisverzekeraar en recreatiespecialist bij uitstek. Dan weet u zeker dat er op onvoorziene momenten iemand voor u klaar staat. Niet alleen bij financieel ongemak, maar ook met snelle, accurate hulp wanneer u dat nodig heeft. En dat is precies wat de Europeesche voor u doet, met een reisverzekering op maat en de Europeesche Hulplijn die dag en nacht voor u beschikbaar is.

Van belang voor een reis naar bijvoorbeeld de Antillen, zijn de reisverzekering en de annuleringsverzekering. Van beide zijn een kortlopende en doorlopende variant beschikbaar. Vraag ons om meer informatie.

Sluit online direct een verzekering af. De onderstaande link zal u doorsturen naar de Europeesche Verzekeringen waar u zelf de beste reisverzekering kunt afsluiten.

 Kortlopende reisverzekering

Onbekommerd vakantievieren. Een zorgeloze vakantie betekent ook: zeker weten dat je goed verzekerd bent tegen eventuele risico’s. En dan is het wel zo prettig dat er op onvoorziene momenten iemand voor je klaar staat. Dat is wat de Europeesche voor u doet met een reisverzekering op maat.

Download de brochure van de kortlopende reisverzekering
Download de voorwaarden van de kortlopende reisverzekering

Kortlopende annuleringsverzekering

Bij een reis of vakantie hoort een goede annuleringsverzekering. De verzekering dekt niet alleen de annuleringskosten tussen het moment van boeken en vertrek maar ook de kosten van alle niet gebruikte reisdagen. Vrijwel iedere ervaren reiziger boekt bij de reis als vanzelfsprekend een annuleringsverzekering. Bij ‘last minute’ boekingen gebeurt dit minder. Toch is het verstandig om ook dan een garantie annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dekt namelijk de gehele reissom, ook als u maar een deel van de vakantie mist! En dat is een prettige zekerheid.

Dus niet alleen de annuleringskosten tussen het moment van boeken en de reis, maar ook de volledige reissom wanneer de vakantie moet worden afgebroken. De Garantie Annuleringsverzekering is uiterst compleet en kent ook een vergoeding bij vertrek- of aankomstvertraging.

Download de voorwaarden kortlopende annuleringsverzekering

Doorlopende reis en annuleringsverzekering

Voor iedereen die er meerdere keren per jaar op uit trekt, is de Doorlopende gecombineerde reis en annuleringsverzekering van de Europeesche een ideale oplossing. Vakantieplezier verzekerd, het hele jaar door. Of u nu zomaar even een weekendje weg bent of geniet van een verre vakantie, de Europeesche zorgt dat u er nooit alleen voor staat. Bij problemen wordt u direct geholpen.

Download de voorwaarden van de doorlopende reis en annuleringsverzekering

bagage (1)

Gezondheid

Vraag altijd om gespecificeerde nota’s. Bovendien heeft de Europeesche steunpunten over de hele wereld: de Euro-Centers. Eén van de voordelen hiervan is dat u de mogelijkheid heeft geneeskundige behandeling te ondergaan, zonder dat u direct moet betalen. Vele artsen, specialisten en klinieken hebben contracten met de Euro-Centers. Zij kunnen de nota met het Euro-Center verrekenen. Het is dus belangrijk dat u bij medische hulp kunt aantonen dat u verzekerd bent. Neem daarom altijd uw verzekeringsbewijs mee.

Meer informatie over de Euro-Centers vindt u op de website van de Euro-Centers.

Checklist

  • Zorg dat de polis voor de volledige reisduur is.
  • Vergeet geen belangrijke zaken mee te nemen, zoals verzekeringsbewijs, extra bril of medicijnen. Denk ook aan het recept van de bril, contactlenzen en medicijnen!
  • Je kunt via je dokter een internatonaal medicijnpaspoort regelen.
  • Kijk of je rijbewijs nog geldig is.
  • ‘Programmeer’ je paspoortnummer in je mobieltje.
  • Scan belangrijke documenten en zet die op een memorycard of maak een fotokopie.
  • Wie moet er in noodgevallen gewaarschuwd worden? In een noodgeval hebben slachtoffers vaak een mobiele telefoon bij zich, maar hulpverleners weten niet wie ze uit de lijst met nummers moeten waarschuwen. Sla daarom in uw mobiele telefoon het nummer op van de persoon die gebeld moet worden in geval van nood, met als naam ICE (= in case of emergency). Dan weten de hulpverleners met wie ze contact moeten opnemen, als je dat zelf niet kunt vertellen.
Vertraging?

Indien u op uw heenreis meer dan 8 uur vertraging heeft kunt u dit claimen op uw annuleringsverzekering.

Bagage

Is er tijdens de vakantie iets gestolen, verloren of beschadigd dan kan dit met een reisverzekering van de Europeesche online gemeld worden!

Wat voorheen nog een kwestie was van bonnen en nota’s zoeken en opsturen naar de verzekeraar, is nu razendsnel via internet geregeld.
Klik HIER voor het online melden van de schade.

De voordelen van online schademelden op een rij:

  • Altijd en overal Online bagageschade melden kan 24 uur per dag, waar dan ook ter wereld. Dus meteen op de vakantiebestemming of lekker thuis.
  • Snelle verwerking Binnen 2 werkdagen na de melding is de schade behandeld.
  • Nota’s en bonnetjes slechts 3 maanden bewaren Online schademelden is vooral gemakkelijk omdat het niet nodig is om originele stukken op te sturen zoals aankoopnota’s. Terwijl dat wel gevraagd wordt bij het schriftelijk indienen van een schade. Controle op de online schademeldingen vindt steekproefsgewijs plaats. Vandaar dat het nodig is de originele stukken 3 maanden te bewaren.

Diefstal of verlies van bagage

  • Doe bij diefstal of verlies van bagage, kostbaarheden of geld direct aangifte bij de politie. Dit kan NIET bij terugkomst in uw eigen woonplaats. Aangifte moet geschieden op uw vakantieadres of direct bij terugkomst op Schiphol.
  • Neem geld, kostbaarheden en reisdocumenten mee in uw handbagage en laat deze dus niet als ruimbagage vervoeren.
  • Laat bij vermissing of beschadiging van bagage op een vliegveld een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken.
  • Meld vermissing of beschadiging van bagage ook aan bevoegde personen, zoals treinconducteurs, hoteldirectie, reisleiding etc.
  • Vraag altijd om een schriftelijke verklaring.
  • Neem beschadigde (duurdere) artikelen mee naar huis.Vraag uw leverancier/reparateur om een onherstelbaarheids verklaring als reparatie niet mogelijk is.
  • Indien uw bagage niet op plaats van bestemming is aangekomen kunt u dit claimen via de reisverzekering.

Wees zorgvuldig met uw bezittingen. Uw reisverzekering verzekert onder andere verlies en diefstal van bagage, kostbaarheden en, tegen toeslagpremie, geld en cheques. Diefstal van geld, kostbaarheden en reisdocumenten uit of vanaf een vervoermiddel is echter niet gedekt. Neem op reis dus extra voorzichtigheid in acht.

bagage (1)

Gezondheid

Vraag altijd om gespecificeerde nota’s. Bovendien heeft de Europeesche steunpunten over de hele wereld: de Euro-Centers. Eén van de voordelen hiervan is dat u de mogelijkheid heeft geneeskundige behandeling te ondergaan, zonder dat u direct moet betalen. Vele artsen, specialisten en klinieken hebben contracten met de Euro-Centers. Zij kunnen de nota met het Euro-Center verrekenen. Het is dus belangrijk dat u bij medische hulp kunt aantonen dat u verzekerd bent. Neem daarom altijd uw verzekeringsbewijs mee.

Meer informatie over de Euro-Centers vindt u op de website van de Euro-Centers.

Checklist

  • Zorg dat de polis voor de volledige reisduur is.
  • Vergeet geen belangrijke zaken mee te nemen, zoals verzekeringsbewijs, extra bril of medicijnen. Denk ook aan het recept van de bril, contactlenzen en medicijnen!
  • Je kunt via je dokter een internatonaal medicijnpaspoort regelen.
  • Kijk of je rijbewijs nog geldig is.
  • ‘Programmeer’ je paspoortnummer in je mobieltje.
  • Scan belangrijke documenten en zet die op een memorycard of maak een fotokopie.
  • Wie moet er in noodgevallen gewaarschuwd worden? In een noodgeval hebben slachtoffers vaak een mobiele telefoon bij zich, maar hulpverleners weten niet wie ze uit de lijst met nummers moeten waarschuwen. Sla daarom in uw mobiele telefoon het nummer op van de persoon die gebeld moet worden in geval van nood, met als naam ICE (= in case of emergency). Dan weten de hulpverleners met wie ze contact moeten opnemen, als je dat zelf niet kunt vertellen.
Vertraging?

Indien u op uw heenreis meer dan 8 uur vertraging heeft kunt u dit claimen op uw annuleringsverzekering.

Bagage

Is er tijdens de vakantie iets gestolen, verloren of beschadigd dan kan dit met een reisverzekering van de Europeesche online gemeld worden!

Wat voorheen nog een kwestie was van bonnen en nota’s zoeken en opsturen naar de verzekeraar, is nu razendsnel via internet geregeld.
Klik HIER voor het online melden van de schade.

De voordelen van online schademelden op een rij:

  • Altijd en overal Online bagageschade melden kan 24 uur per dag, waar dan ook ter wereld. Dus meteen op de vakantiebestemming of lekker thuis.
  • Snelle verwerking Binnen 2 werkdagen na de melding is de schade behandeld.
  • Nota’s en bonnetjes slechts 3 maanden bewaren Online schademelden is vooral gemakkelijk omdat het niet nodig is om originele stukken op te sturen zoals aankoopnota’s. Terwijl dat wel gevraagd wordt bij het schriftelijk indienen van een schade. Controle op de online schademeldingen vindt steekproefsgewijs plaats. Vandaar dat het nodig is de originele stukken 3 maanden te bewaren.

Diefstal of verlies van bagage

  • Doe bij diefstal of verlies van bagage, kostbaarheden of geld direct aangifte bij de politie. Dit kan NIET bij terugkomst in uw eigen woonplaats. Aangifte moet geschieden op uw vakantieadres of direct bij terugkomst op Schiphol.
  • Neem geld, kostbaarheden en reisdocumenten mee in uw handbagage en laat deze dus niet als ruimbagage vervoeren.
  • Laat bij vermissing of beschadiging van bagage op een vliegveld een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken.
  • Meld vermissing of beschadiging van bagage ook aan bevoegde personen, zoals treinconducteurs, hoteldirectie, reisleiding etc.
  • Vraag altijd om een schriftelijke verklaring.
  • Neem beschadigde (duurdere) artikelen mee naar huis.Vraag uw leverancier/reparateur om een onherstelbaarheids verklaring als reparatie niet mogelijk is.
  • Indien uw bagage niet op plaats van bestemming is aangekomen kunt u dit claimen via de reisverzekering.

Wees zorgvuldig met uw bezittingen. Uw reisverzekering verzekert onder andere verlies en diefstal van bagage, kostbaarheden en, tegen toeslagpremie, geld en cheques. Diefstal van geld, kostbaarheden en reisdocumenten uit of vanaf een vervoermiddel is echter niet gedekt. Neem op reis dus extra voorzichtigheid in acht.

Europeesche Hulplijn +31 20 65 15 777

Wie in het buitenland geconfronteerd wordt met een (medisch) probleem ervaart het als geruststellend bij de Europeesche Hulplijn terecht te kunnen voor een deskundig advies in de eigen taal. Want het gaat er niet alleen om dat u de juiste medische zorg krijgt, maar ook dat iemand u in begrijpelijk Nederlands uitlegt wat er aan de hand is. Ook het feit dat de Hulplijn indien nodig naar een betrouwbare en bekende arts verwijst, versterkt het gevoel van veiligheid. Bij pech, ongevallen, ziekenhuisopname en calamiteiten schakelt de Hulplijn alarmcentrale SOS International in.

TIP: zet + 31 20 65 15 777 direct in uw mobiele telefoon en u bent overal en altijd verzekerd van directe hulp door de Europeesche Hulplijn.
Sla in uw mobiel ook het nummer op van de persoon met wie contact moet worden gezocht in geval van nood. Gebruik hiervoor de internationaal bekende naam ICE (= In Case of Emergency). Dan weten de hulpverleners met wie ze contact op moeten nemen, mocht dat nodig zijn.

  • Staat dag en nacht klaar om vragen te beantwoorden en de hulp te bieden die verzekerde nodig heeft
  • Geeft medisch advies variërend van pijnstiller tot artsbezoek
  • Schakelt alarmcentrale in bij pech, ongevallen, ziekenhuisopname en calamiteiten
  • Schakelt servicecentra in voor goed opgeleide, betrouwbare artsen in het buitenland
  • Staat voor snelle, wereldwijd, professionele hulp.